آموزش فروش نتورک

آموزش فروش نتورک


فروش در نتورک مارکتینگ

فروش در نتورک مارکتینگ: همانطور که میدانید تا فروشی نباشد کالای تولید شده یا خدمات ارائه شده، معنا و مفهومی ندارد. همه کالاها برای این تولید می شوند که فروخته شوند، همینطور خدمات . اگر هر یک از ما به زندگی خود و اطرافمان توجه بیشتری کنیم، می بینیم افراد زیادی در حال فروش هستند. یک سوپر مارکت کالای خود را می فروشد ، یک آرایشگر مهارت زیباسازی را می فروشد، یک معلم ، علم خود را می فروشد، یک خلبان تخصص هدایت هواپیما را می فروشد و … پس فروش در بین ما انسان ها امری رایج است که با انجام دادن آن و رفع نیاز طرف مقابل ، می توانیم کسب درآمد کنیم. همراه ما باشید تا بیشتر با آموزش فروش در نتورک مارکتینگ آشنا شوید.

[us_image image=”11799″ align=”center”]

Network Marketing(نتورک مارکتینگ) یا همان بازاریابی شبکه ای روشی برای فروش محصولات است . در این روش منبع درآمد هر شخص بجز فروش خودش، از فروش افراد تیمش نیز می باشد. یعنی چون افراد جدیدی وارد این حوزه شده اند از فروش آنها درصدی به عنوان پاداش یا پورسانت به شخص تعلق می گیرد. لذا به غیر از اینکه هر شخص تلاش دارد خودش فروش خوبی را تجربه کند، در صدد این بر می آید که تیم قدرتمندی تشکیل دهد. در آموزش فروش در نتورک مارکتینگ فروش شخصی و جذب نیروی کاری جدید هر دو مهم هستند . گاهی افراد توجه خود را فقط  معطوف جذب افراد و تشکیل تیم می کنند و بحث فروش شخصی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است را فراموش می کنند.

 انواع فروش در نتورک مارکتینگ

برای تسلط به آموزش فروش در نتورک مارکتینگ بهتر است با انواع بازاریابی شبکه ای آشنا شوید. که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

1-  فروش بازار گرم:

دوستان و اطرافیان، کسانی هستند که به ما حس دارند در واقع اعتماد دارند. این نوع فروش نسبت به موارد دیگر فروش راحت تر است چون دوستان و آشنایان با توجه به شناختی که به ما دارند اعتماد دارند در نتیجه احتمال خرید از ما بسیار بالاست . تنها نکته ای که می ماند این است که تعدادشان محدود و کم است. لذا به موارد دیگر فروش احتیاج هست که در موارد بعد اشاره شده است.

2-  فروش بازار سرد:

کسانی که ما را نمی شناسند و حسی به ما ندارند، مثل مغازه دار ها ، اعتماد به ما ندارند. فروش به این افراد کار آسانی نیست، اما مطمئن باشید این کار نشدنی نیست. روزانه میلیون ها نفر در سراسر دنیا از افرادی که نمی شناسند خرید می کنند. ما نیز دقت کنیم میبینیم که خریدهایی از افراد ناشناس انجام می دهیم. برای ایجاد اعتماد، حضور مداوم و مستمر در نظر مشتری است. موارد بعد که در آموزش فروش در نتورک مارکتینگ در راستای دیده شدن بیشتر و بهتر جهت انجام فروش می باشد .

 3-اینستاگرام مارکتینگ (فروش اینستاگرام) :

محبوبیت اینستاگرام در بین مردم، به‌خصوص مردم کشور خودمان، آن را به گزینۀ خوبی برای فروش محصولات و خدمات تبدیل کرده است.  به همین دلیل پیج های اینستاگرام، یکی از روش های خوب برای فروش در دنیای مجازی است. تعداد اعضا یا فالورهای بالا به فروش کمک بسزایی می کند. اما جذب افراد یا فالور یه بخشی از کار می باشد . قسمت مهمتر نگه داشتن و از دست ندادن فالوور در پیج است .

-پروفایل صفحه اینستاگرام شما، مانند ویترین و دکور مغازه یا فروشگاه شماست .

-عکس های با کیفیت و مناسب از محصول بگذارید.

– از قدرت ویدئو در اینستاگرام، غافل نشوید

– از نظرات مشتریان استفاده کنید و بخواهید شما را به دیگران معرفی کنند.

– محتوای مفید و با کیفیت، منتشر کنید

و…

 ادمین می تواند جهت پاسخگویی به مشتریان و نیز استفاده از امکانات بروز در تبلیغات اینستاگرام و ساختن پست ها و استوری های جذاب و … که مواردی در بالا ذکر شد، کمک بسزایی کند.

[us_image image=”11812″ align=”center”]

4-وب سایت (فروش وب سایت فروشگاهی) :

اغلب افراد و شرکت های بزرگ و هدفمند برای شناساندن خود و محصولات و خدمات شان از سایت استفاده می کنند. بیشتر از 60 میلیون نفر در ایران آنلاین هستند . با تغییر شرایط و سبک زندگی مردم، بخشی از فروش به فضای آنلاین منتقل شده است. فروش آنلاین محصول در اینترنت و فروش اینترنتی یکی از روش هایی است که می توان از طریق آن در کوتاه ترین زمان به مشتری محصول و کالا را فروخت.

با راه اندازی فروشگاه اینترنتی از طریق سایت می توانید یک کانال ثابت برای فروش داشته باشید. تنها کافی است مدیریت فروشگاه را به دست بگیرید. بعضی از مواردی که در توضیح فروش اینستا ذکر شد در اینجا نیز صدق میکند. مانند : استفاده از تصاویر و ویدئوهای جذاب و باکیفیت، نظرسنجی از مشتریان و …

 

5-فرم آنلاین :

شناخت نیاز مشتری کار ساده‌ای نیست در آموزش فروش در نتورک مارکتینگ به شما آموزش های لازم را می دهیم. در خیلی  از مواقع مشتریان شما نیاز کلی خود را می‌دانند، اما این که دقیقا به چه ابزاری برای رسیدن به اهدافشان نیاز دارند، نه برای شما و نه حتی برای خود آنها، واضح نیست. گاهی چیزی که برای شما شرح می‌دهند ناقص یا نادرست است.

فرم آنلاین کمک میکند تا شما بتوانید به فرد مورد نظر محصول مورد نیازش را پیشنهاد دهید تا امکان خرید بالاتر برود. به عنوان مثال: اگر شما مایع ظرفشویی ضد حساسیت دارید ولی به کسی که مشکل حساسیت پوستی ندارد این محصول را معرفی کنید شاید خیلی استقبال نکند و یا سوالاتی از قبیل قیمت محصول چقدرهست و یا از فلان برند استفاده میکنم و یا خیلی چیزهای دیگه ممکنه بشنویم! اما اگر کسی مشکل پوستی یا حساسیت پوستی داشته باشد و شما آگاه باشید و محصول مورد نیاز را معرفی کنید احتمال خرید چقدر است؟ قطعا احتمال خیلی بالاتر می‌رود. با این روش می توانید مهم ترین دغدغه مشتری در اینجور مواقع را پوشش دهید. اگر محصولی که معرفی میکنید نیازِ مشتری نباشد بحث قیمت مطرح می‌شود ولی اگر بتوانید نیاز مشتری را پوشش دهید بحث قیمت کنار می‌رود و کاربرد محصول اهمیت پیدا میکند.

[us_image image=”11811″ align=”center”]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *