لوگو تصویری

طراحی لوگو


اهمیت طراحی لوگو

اگر به تازگی کسب و کاری را راه‌اندازی کرده‌اید؛ ممکن است برای شما نیز این سؤالات به وجود آمده باشد که چرا باید برای طراحی لوگوی کسب و کارتان هزینه کنید؟ آیا طراحی لوگو نقش مهمی در توسعه کسب و کارتان دارد؟ یا به عبارتی ساده‌تر اهمیت طراحی لوگو چیست؟ معمولاً طراحی لوگو آخرین چیزی است که صاحبان کسب و کارهای جدید و نوپا به آن فکر می‌کنند. با این حال بهتر است بدانید که طراحی لوگو نقش بسیار مهمی در معرفی کسب و کارتان دارد و برای این که بتوانید در انجام تبلیغات برندتان موفق عمل کنید، به یک لوگوی اختصاصی احتیاج دارید؛ بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که حتی قبل از آغاز فعالیت کسب و کارتان زمان و هزینه کافی را برای طراحی لوگو اختصاص دهید؛ زیرا لوگو تنها یک علامت تجاری نیست بلکه برند شما به وسیله لوگو به مخاطب معرفی می‌شود و در ذهن او باقی می‌ماند. در واقع شما برای معرفی برندتان در هر جایی به لوگو احتیاج دارید. به عنوان مثال علامت تجاری شما باید بر روی کارت ویزیت، وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و… مورد استفاده قرار بگیرد به همین دلیل است که اهمیت طراحی لوگو برای کسب و کارهای مختلف بسیار زیاد است.

لوگو تصویری

لوگو نشان‌دهنده هویت برند شماست!

بیشتر افراد برندهای معروف را با مشاهده لوگوی آن‌ها می‌شناسند؛ بنابراین شما نباید اهمیت طراحی لوگو را برای توسعه و پیشرفت کسب و کارتان نادیده بگیرید. در واقع لوگو این امکان را برای شما به وجود می‌آورد که مخاطبانتان در یک لحظه بتوانند محصولات یا خدمات شما را با دیدن نشان تجاری کسب و کارتان بشناسند. زمانی که این اتفاق برای برند شما بیفتد یعنی طراحی لوگو بسیار موفقیت‌آمیز بوده است. نکته دیگری که بهتر است درباره طراحی لوگو به آن توجه داشته باشید، سادگی و در عین حال متمایز بودن لوگو است.

اهمیت طراحی لوگو چیست؟
اهمیت طراحی لوگو چیست؟

 

لوگو یا نشان تجاری کسب و کار شما باید طوری طراحی شود که نشان‌دهنده هویت برندتان باشد و افراد بتوانند در یک نگاه محصولات یا خدمات کسب و کارتان را از دیگران تشخیص بدهند. جالب است بدانید که نتایج برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر مردم حافظه بصری بسیار قوی‌تری نسبت به حافظه شنیداری دارند. به این صورت که بسیاری از مردم تصویری را که قبلاً مشاهده کرده‌اند را نسبت به چیزی که شنیده‌اند، بهتر و سریع‌تر به یاد می‌آورند به همین دلیل طراحی یک لوگوی ساده و زیبا می‌تواند تأثیر بسیار چشم‌گیری در افزایش مشتریان و وفاداری آن‌ها نسبت به محصولات یا خدماتتان داشته باشد.

آیا طراحی لوگو به جلب اعتماد مخاطب کمک می‌کند؟

اگر تجربه مدیریت یک کسب و کار را داشته باشید؛ حتماً می‌دانید که جلب اعتماد مخاطب یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌تواند به شما در جذب مشتری و افزایش فروش کمک کند. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید اکثر افراد قبل از انتخاب یک محصول یا خدمت به بررسی ظاهر یک کسب و کار می‌پردازند و در اینجاست که اهمیت طراحی لوگو نمایان می‌شود. اگر نتوانید در جلب اعتماد مخاطبان برندتان موفق عمل کنید، قطعاً با شکست مواجه خواهید شد. لوگو این قدرت را دارد که شما را حرفه‌ای‌تر نشان دهد و به جلب اعتماد مشتریانتان کمک کند. زمانی که شما از یک لوگوی مناسب و منحصر به فرد استفاده می‌کنید، مخاطب می‌توانید با شما ارتباط بهتری برقرار کند. همچنین استفاده از لوگو در تمام شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها فعالیت دارید و به کار بردن آن در تبلیغات مختلف می‌تواند نقش به سزایی در جلب اعتماد مخاطبانتان داشته باشد.

اهمیت طراحی لوگو در افزایش فروش
اهمیت طراحی لوگو در افزایش فروش

با انواع لوگو بیشتر آشنا شوید!

قبل از این که به فکر طراحی لوگو برای کسب و کارتان باشید؛ بهتر است اطلاعاتی درباره اهمیت طراحی لوگو و انواع آن به دست بیاورید. در بخش‌های قبلی به طور مفصل درباره اهمیت طراحی لوگو صحبت کردیم؛ بنابراین در این بخش به معرفی برخی از رایج‌ترین انواع لوگوها می‌پردازیم. لوگوهای مونوگرام یا لوگوهایی که از چند حرف تشکیل شده‌اند می‌توانند ایده بسیار خوبی برای شرکت‌هایی باشند که نام‌هایی طولانی دارند و می‌خواهند لوگوی آن‌ها نیز نمادی از اسم شرکت باشد. لوگوهای تصویری نیز یکی دیگر از انواع لوگوهای محبوب و پرطرفدار در دنیا هستند. در واقع تصاویر به شما کمک می‌کنند که محدودیت‌های کلامی را کنار بگذارید و از خلاقیت خود برای طراحی لوگو استفاده کنید؛ به همین دلیل است که این نوع لوگوها بسیار خلاقانه‌تر و جذاب‌تر هستند. لوگوی کمپانی اپل را می‌توان به عنوان نمونه‌ خوبی از لوگوی تصویری در نظر گرفت. لوگو تایپ نیز می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی باشد که قصد دارند از نام برندشان در لوگو استفاده کنند و در عین حال احساس حرفه‌ای بودن را به مخاطبانشان القا کنند. لوگوی برند کوکاکولا یکی از بهترین مثال‌ها برای لوگو تایپ است. البته الزامی برای طراحی لوگو بر اساس این دسته‌بندی‌ها وجود ندارد و شما می‌توانید از لوگوهای ترکیبی که به نوعی ترکیبی از روش‌های مختلف طراحی لوگو است، استفاده کنید.

اهمیت طراحی لوگو برای کسب و کار جدید
اهمیت طراحی لوگو برای کسب و کار جدید

طراحی لوگوی خود را به طراحان پلاس بسپارید!

با توجه به اهمیت طراحی لوگو، انتخاب یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در این زمینه می‌تواند تا حدود زیادی خیال شما را بابت داشتن یک لوگوی استاندارد و منحصر به فرد راحت کند. تیم حرفه‌ای طراحان پلاس این آمادگی را دارد که طراحی لوگوی کسب و کار شما را به بهترین شکل و با قیمتی مناسب در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق شماره تماس‌های درج شده در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

لوگو طراحان پلاس
لوگو طراحان پلاس

در صورتی که برای تجارت خود نشان اختصاری ندارید و میخواهید لوگو برند خود را بهبود ببخشید بر روی لینک زیر کلیک نمایید

ثبت سفارش لوگو

تیم طراحان پلاس همیشه پاسخگوی سوالات شما خواهد بود. چنانچه در زمینه‌های طراحی نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید با ما در ارتباط باشید

نظرات خود را با ما در میان بگذرید.

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *