راهکار افزایش فروش در اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام : یکی از پرطرفدارترین شبکه‌­های اجتماعی در ایران اینستاگرام است. حضور کسب‌کارها در این شبکه ­اجتماعی می­‌تواند نقش موثری در بازاریابی و تبلیغات آنلاین فراهم کند. اینستاگرام قابلیت‌های متنوعی برای معرفی برند شما ارائه می‌دهد از جمله ویدیو زنده , استوری  و محتواهای خلاقانه  که می­‌تواند در ماندگاری در ذهن مشتریان شما موثر باشد. بازاریابی در اینستاگرام  این امکان را فراهم می­‌آورد که به آسانی با مشتریان خود در تعامل باشید و گام موثری در افزایش فروش خود بردارید. برای آگاهی بیشتر با قابلیت‌های اینستاگرام با ما همراه باشید.

ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

چرا اینستاگرام ؟ کسب درآمد از اینستاگرام چگونه است؟

محبوبیت اینستاگرام و افزایش کاربران آن باعث شده این شبکه اجتماعی به عنوان راهی برای دسترسی به مخاطبان هدف تبدیل شود. برای درک اهمیت این روش بازاریابی به چند نمونه از دستاوردهای آن در اینجا اشاره می‌کنیم از جمله :

1- برندسازی و افزایش آگاهی از آن

سهولت دسترسی به مخاطبان و استفاده از ابزارهای اینستاگرام برای تولید محتوای خلاقانه راهی برای معرفی بهتر برند شما فراهم می‌کند.

2- نفوذ بهتر در مشتری و جذب مخاطب

اینستاگرام باعث می‌شود تعامل بیشتری با کاربران داشته باشید و با استفاده از آن می‌توانید یک ذهنیت مثبت در مشتری ایجاد کنید و بهتر با آن ارتباط برقرار کنید؛ و این یکی از اصلی ترین راه های کسب درآمد از اینستاگرام است. علاوه براین زمانی که مشتری رضایت خود را از کالای خریداری شده ابراز می‌کند می‌تواند در جذب مشتری موثر باشد. از همه مهم تر افراد زیادی در مورد شما و خدمات شما صحبت می‌کنند که باعث افزایش نفوذ شما بین مخاطبان می‌شود. که یکی از قابلیت‌های اینستاگرام در این زمینه همکاری با اینفلوئنسرها هستند که می تواند در افزایش محبوبیت شما موثر باشد.

مخاطب هدف در اینستاگرام

3- بهبود تجربه کاربر برای کسب درآمد از اینستاگرام

تعامل با کاربر در اینستاگرام و دلجویی کردن از مشتری ناراضی در حضور دیگران و پیشنهاد خدمات بهتر می‌تواند تاثیر مثبتی برای مشتریان دیگر داشته باشد و در ذهن آنها ماندگار شوید. همچنین می‌تواند در بهبود سرویس دهی شما به مشتری موثر باشد.

4- تاثیر مثبت در نتایج موتورهای جستجو

گوگل و سایر موتورهای جستجو حضور در شبکه‌های اجتماعی را به عنوان عامل مهمی در نظر می‌گیرند. برای داشتن جایگاه مناسب در نتایج موتورهای جستجو داشتن حساب کاربری در شبکه های اجتماعی امری ضروری است به دلیل اینکه آن را نشانه اعتبار و اعتماد می‌دانند.

حساب کاربری اینستاگرام و سئو

5- افزایش نرخ تبدیل

اینستاگرام مارکتینگ این فرصت را به شما می‌دهد که با تولید محتوای خلاقانه فالوئرهای خود را به خریدار تبدیل کنید. هر استوری یا مطلبی که منتشر شود باعث بازخورد متفاوتی از مخاطبان شما می‌شود که بهترین آن بازدید از سایت و خرید از شماست.

با توجه به مطالب گفته شده با مزایای حضود در اینستاگرام برای کسب و کار خود آشنا شدید در ادامه ابزارهای اینستاگرام به طور کامل شرح داده خواهد شد.

ابزارهای موجود برای کسب درآمد از اینستاگرام

اینستاگرام ابزارهای خوبی برای معرفی کسب و کار و خدمات ارائه می‌دهد که می‌تواند در زمینه فعالیت در اینستاگرام موثر باشد . شاید شما با این ابزار آشنا باشید اما در اینجا به صورت صحیح و کاربردی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

1- استفاده از هشتگ‌ها

هشتگ‌ها ابزار مفیدی هستند که می‌توانید از آنها برای جذب مخاطب استفاده کنید حتی کسانی که فالوئر شما نیستند. هشتگ مناسب را می‌توانید با بررسی سلایق مخاطبان خود و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی انتخاب کنید و به عنوان برند در اینستا از آن استفاده کنید. هشتگ ها دو دسته هستند :

  • هشتگ اجتماعی : توسط کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام تولید می شود به دلیل اینکه به راحتی بتوانند آن را دنبال کنند و تنها روی یک موضوع تمرکز کنند.
  • هشتگ برند شده : باعث می‌شود افرادی که شما را می‌شناسند به راحتی به پست های شما دسترسی داشته باشند و آنها را بیابند.

در اینستاگرام برای دریافت نتایج بهتر باید از هر دو هشتگ اجتماعی و برند دار استفاده کنید. بنابراین علاوه بر اینکه مشتریان به راحتی شما را می‌یابند می تواند در افزایش محبوبیت شما نیز موثر باشد.

تعداد هشتگ مجاز در اینستاگرام2-استوری

استفاده از استوری‌ها باعث می‌شود که برند شما پر تکاپو به نظر برسد و مخاطبان و فالوئرهای شما افزایش یابند. هر چه تعداد استوری‌های شما زیاد باشد نرخ افزایش مخاطبان شما بیشتر خواهد بود.

3- استفاده از ویدیوهای زنده

استفاده از ویدیویی زنده به جای تصاویر و در شبکه ای قابل دسترس در اینستاگرام می تواند قدرت زیادی در جذب مخاطب و آشنایی با محصولات و خدمات شما داشته باشد.

4- بیوگرافی یا Bio

Bio یک قابلیت خوب برای معرفی کسب و کار شما و شناخت صفحه تجاری شما خواهد بود. توجه داشته باشید که در بیوگرافی از توضیحات خوبی برای معرفی خدمات خود ارائه دهید به دلیل اینکه تاثیر فوق العاده ای در اینستاگرام دارد.

5- تگ لوکیشن در اینستاگرام

استفاده از این تگ در ویدیوها و عکس‌های به اشتراک گذاشته شده می‌تواند در شناخت بهتر محصولات شما موثر باشد و از همه مهم تر احساس بهتری به عکس و ویدیوی منتشر شده داشته باشند و به آن بیشتر اعتماد کنند.

 

راه های جذب مشتری از طریق اینستاگرام

اصول کسب درآمد از اینستاگرام

برای داشتن بهترین نتیجه به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • تولید محتوای مستمر و سبک خاص خود را در تولید محتوا داشته باشید.
  • استفاده از استوری برای معرفی محصولات خود
  • برگزاری مسابقات اینستاگرامی با هدف درگیر شدن مخاطب
  • هشتگ‌های درست انتخاب کنید و در اینستاگرام فعال باشید.
  • زمان مناسبی پست بگذارید.

 

خدمات پیشنهادی:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *