اهمیت طراحی سایت

اهمیت طراحی سایت


اهمیت طراحی سایت

اهمیت طراحی سایت: طراحی وب سایت نه تنها به معرفی و شناساندن فضای کسب و کار شما کمک می کند، بلکه با پیشرفت روز افزورن این صنعت، داشتن یک وب سایت تبدیل به موضوع بسیار مهم و اساسی، برای راه اندازی و نگه داری کسب و کار شده است.
اهمیت طراحی وب سایت امروزه بر دارندگان کسب و کار های تجاری پوشیده نیست. این روزها تعداد بسیار زیادی از کسب و کارها، وب سایت منحصر به خود دارند اما آن طور که باید از کارایی مناسب برخوردار نیستند. در بیشتر موارد این عدم کارایی به علت طراحی ضعیف آن ها است. پس مسئله ای که بسیار اهمیت دارد، طراحی اصولی وب سایت است.
نوع طراحی سایت شما در جذب کاربر نقش به سزایی دارد. فقط یک نگاه کاربر به سایت میتواند او را به مشتری تبدیل کند و در عین حال، فرد را وادار کند که صفحه را ببندد و به سایت دیگری وارد شود. این موضوع به خوبی نشان دهنده اهمیت طراحی وب سایت است.

پیاده‌سازی سایت

معرفی برند از طریق وب سایت:

از دیگر موارد اهمیت طراحی سایت می توان به ظرفیت فوق العاده آن برای معرفی برند اشاره کرد. بطورکلی یک سایت مانند یک کاتالوگ است. با این تفاوت که در کاتالوگ تنها از متن و تصویر استفاده می شود. اما در وب سایت علاوه بر متن و تصویر، از فیلم، صوت یا انیمیشن نیز می توان استفاده کرد. بنابراین شما امکانات بیشتری برای جذب مخاطب دارید.
همچنین برای چاپ یا تجدید چاپ یک کاتالوگ نیاز به صرف زمان و هزینه زیادی است. در حالی که برای یک سایت کافی است هزینه ای به مراتب کمتر و تنها برای یک بار صرف شود تا اطلاعات شما به صورت مکرر برای هزاران کاربر به نمایش درآید.

همیشه در دسترس بودن:

دسترسی همیشگی یکی دگر از مزایا و از موارد اهمیت طراحی سایت می باشد.  دسترسی همیشگی افراد به کالا و خدمات شما از دلایل اصلی طراحی وب سایت می‌باشد. در واقع شما بدون پرداخت هزینه برای نیروی انسانی، هزینه های مربوط به محل کسب و کار و … می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز در دسترس مشتریان باشید.

جهانی شدن کسب و کار:

نکته دیگر در اهمیت طراحی سایت بر کسب و کار شما، جهانی بودن آن است. وب سایت شما از طریق شبکه جهانی اینترنت در اختیار سایرین قرار میگیرد. پس کاربر در هر کجای جهان که باشد بر حسب نیاز خود وارد وب سایت شما می شود.

جهانی شدن کسب و کار

ارتباط مفید با مشتری:

یکی دیگر از قابلیت های طراحی یک وب سایت، توانایی کسب دیدگاه های بسیار آگاهانه نسبت به بازدیدکنندگان و مشتری ها است. شما می توانید با استفاده از نظرسنجی ها ارتباط بسیار نزدیکی با آن ها برقرار کنید و اطلاعات زیادی در مورد آن ها کسب کنید. میتوانید نیاز های مشتریان را بشناسید و با ارتقای محصولات و خدمات خود به آن ها در راستای رسیدن به اهدافشان یاری رسانید.

در پاسخ به این موضوع که چرا باید وب سایت طراحی کنیم باید گفت امروزه روش خرید مشتریان به سرعت در حال تغییر است. افراد برای جست و جو، مقایسه و خرید محصولات یا خدمات مورد نیاز خود دیگر به روش سنتی عمل نمی کنند. بلکه با جست و جو در شبکه های جهانی کالا یا خدمت مورد نیاز خود را تهیه می کنند. حال اگر کسب و کار شما وب سایتی برای ارائه محصولات یا خدمات نداشته باشد، روزانه بیش از هزاران بازدید کننده (مشتری بالقوه) را از دست می دهید.
در دنیای امروز رقابت به شدت افزایش یافته است. با توجه به مطالب گفته شده کسب و کارهایی که نتوانند محصولات و خدمات خود را به صورت بر خط (آنلاین) و از طریق وب سایت ارائه دهند، ناگزیر از چرخه رقابت خارج خواهند شد.
در نتیجه وجود وب سایت نه یک امکان، بلکه یکی از ملزومات هر کسب و کار برای بقا در دنیای تجارت چابک امروزی می باشد. با توجه به آمارهای جهانی، اگر کسب و کاری که از فضای مجازی دور بماند محکوم به شکست خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *